HomeΟδηγίες χρήσηςΣυχνές ερωτήσεις
Συχνές Ερωτήσεις (F.A.Q.)

1. Τι σημαίνουν οι όροι «HEAL-Link», «Υπηρεσία», «Βιβλιοθήκη», «NILDE», «Τελικός Χρήστης», «Διαχειριστής της Υπηρεσίας», «Προσωπικό της Υπηρεσίας» και «βιβλιογραφική αναφορά»;

Ορισμοί


2. Υπάρχει χρέωση για τη συμμετοχή μιας «Βιβλιοθήκης» στην «Υπηρεσία»;

Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Ψηφιακής Σύγκλισης (ΕΣΠΑ 2007-2013) και για όσο χρονικό διάστημα η «Υπηρεσία» λειτουργεί πιλοτικά (έως το Μάιο του 2014) δεν θα είναι χρεώσιμη για τους συμμετέχοντες. Ο ΣΕΑΒ θα προτείνει και θα εφαρμόσει συγκεκριμένη πολιτική χρέωσης για τους συμμετέχοντες Οργανισμούς, μετά την ολοκλήρωση του έργου.


3. Πόσο χρονικό διάστημα θα διαρκέσει η πιλοτική λειτουργία της «Υπηρεσίας»;

Η «Υπηρεσία» θα λειτουργεί πιλοτικά μέχρι το Μάιο του 2014.


4. Η συμμετοχή μιας «Βιβλιοθήκης» κατά το διάστημα της πιλοτικής λειτουργίας συνεπάγεται και τη συμμετοχή της στη συνέχεια;

Η συμμετοχή των «Βιβλιοθηκών» κατά το διάστημα της πιλοτικής εφαρμογής δε συνεπάγεται απαραίτητα και τη δέσμευσή τους για συμμετοχή μετά την ολοκλήρωση του έργου. Οι «Βιβλιοθήκες» θα ενημερωθούν έγκαιρα και θα κληθούν εκ νέου να δηλώσουν συμμετοχή στην επίσημη λειτουργία της «Υπηρεσίας» όπου πλέον θα υπάρχει και η υποχρέωση συνδρομής.


5. Ποιο υλικό αφορούν τα αιτήματα που υποβάλλονται στην «Υπηρεσία»;

Τα αιτήματα που υποβάλλονται στην «Υπηρεσία» αφορούν ΜΟΝΟ στις ηλεκτρονικές πηγές του HEAL-Link.


6. Οι συμμετέχουσες «Βιβλιοθήκες» αποκτούν απευθείας πρόσβαση στο πλήρες κείμενο των ηλεκτρονικών πηγών του HEAL-Link;

Όχι. Οι συμμετέχουσες «Βιβλιοθήκες» μπορούν να βλέπουν μόνο τα περιεχόμενα των περιοδικών, τα στοιχεία των άρθρων και τις περιλήψεις τους μέσα από τον αλφαβητικό κατάλογο του HEAL-Link. Για να αποκτήσουν το πλήρες κείμενο πρέπει να υποβάλουν αίτημα στην «Υπηρεσία».


7. Είναι απαραίτητη η εγγραφή στην «Υπηρεσία» και η δημιουργία λογαριασμού στο σύστημα NILDE για την υποβολή αιτημάτων;

Αν είστε «Βιβλιοθήκη» είναι απαραίτητη η εγγραφή σας στο σύστημα NILDE. Αν είστε «Τελικός Χρήστης» δεν είναι απαραίτητο να εγγραφείτε στο σύστημα NILDE. Επικοινωνήστε με τη «Βιβλιοθήκη» σας, ώστε να σας κατατοπίσει σχετικά.


8. Είναι απαραίτητο οι «Τελικοί Χρήστες» των «Βιβλιοθηκών» να δημιουργήσουν λογαριασμούς στο σύστημα NILDE για να εξυπηρετηθούν;

Όχι. Οι «Τελικοί Χρήστες» της «Βιβλιοθήκης» μπορούν να εξυπηρετούνται με δύο τρόπους:

Ο τρόπος εξυπηρέτησης των «Τελικών Χρηστών» άπτεται στην πολιτική λειτουργίας της εκάστοτε «Βιβλιοθήκης». Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε στους οδηγούς χρήσης.


9. Πώς γίνεται η υποβολή αιτήματος;

  • Εντοπίζετε το άρθρο που σας ενδιαφέρει στον αλφαβητικό κατάλογο του HEAL-Link.
  • Συνδέεστε στο σύστημα NILDE (εφόσον έχετε δημιουργήσει λογαριασμό και η «Υπηρεσία» τον έχει ενεργοποιήσει επιτυχώς).
  • Υποβάλλετε το αίτημα στην «Υπηρεσία».
Αναλυτικότερες πληροφορίες θα βρείτε στους οδηγούς χρήσης της «Υπηρεσίας».


10. Πρέπει να γνωρίζω τα πλήρη βιβλιογραφικά στοιχεία του άρθρου για να υποβάλω το αίτημα μου;

Όχι. Πρέπει όμως απαραιτήτως να γνωρίζετε τον Τίτλο του Περιοδικού (ολόκληρο και όχι σε συντομογραφία), το Έτος Δημοσίευσης και την Αρχική Σελίδα. Επιπλέον, πολύτιμο θα ήταν να συμπληρώνετε τον αριθμό DOI του εκάστοτε άρθρου, αν τον γνωρίζετε, ιδιαιτέρως όταν ο αριθμός των αιτημάτων σας είναι μεγάλος.


11. Σε τι μορφή παραλαμβάνω το αντίγραφο του άρθρου;

Το αντίγραφο του άρθρου αποστέλλεται από την «Υπηρεσία» προς τη «Βιβλιοθήκη» σε ψηφιακή μορφή (.pdf ή .tiff). Η «Βιβλιοθήκη» είναι υποχρεωμένη να παραδώσει στον «Τελικό Χρήστη» ΜΟΝΟ ένα εκτυπωμένο αντίγραφο του άρθρου και να διαγράψει όλα τα αρχεία της ψηφιακής λήψης.


12. Γιατί η «Βιβλιοθήκη» είναι υποχρεωμένη να παραδώσει στον «Τελικό Χρήστη» ΜΟΝΟ ένα εκτυπωμένο αντίγραφο και να διαγράψει όλα τα αρχεία της ψηφιακής λήψης;

Η διαδικασία αυτή προβλέπεται στις συμφωνίες που έχουν υπογραφεί με τους εκδότες/παρόχους του υλικού και ακολουθείται για να διασφαλιστούν τα πνευματικά δικαιώματα που το διέπουν.


13. Πώς γνωρίζω σε ποια περιοδικά έχει πρόσβαση ο HEAL-Link, ώστε να αναζητήσω αυτό που με ενδιαφέρει;

Στον αλφαβητικό κατάλογο του HEAL-Link μπορείτε να δείτε τα περιοδικά στα οποία έχει πρόσβαση ο HEAL-Link. Δίπλα στον τίτλο των περιοδικών εμφανίζονται - μέσα σε παρένθεση - τα έτη δημοσίευσης στα οποία έχει πρόσβαση ο HEAL-Link, σύμφωνα με τις συμβάσεις που έχει υπογράψει με τους διεθνείς εκδοτικούς οίκους/παρόχους των πηγών.

14. Υπάρχουν περιοδικά στον αλφαβητικό κατάλογο που μου επιτρέπουν την πρόσβαση στο πλήρες κείμενο παρόλο που δεν είμαι μέλος του HEAL-Link;

Πραγματικά, οι εκδότες/πάροχοι Directory of Open Access Journals (DOAJ), HighWire Press, Hikari Ltd, NUMDAM και Project Euclid παρέχουν σε όλα ή κάποια από τα περιοδικά τους δωρεάν πρόσβαση στο πλήρες κείμενο. Η πρόσβαση σ΄αυτά τα περιοδικά είναι εφικτή μέσω του ιστοτόπου του HEAL-Link ακόμα και για Οργανισμούς που δεν αποτελούν μέλη του και επομένως δεν είναι απαραίτητο να υποβληθεί αίτημα προς την «Υπηρεσία» για την απόκτησή τους.


15. Σε πόσο χρονικό διάστημα εξυπηρετούνται τα αιτήματα;

Στόχος της «Υπηρεσίας» είναι τα αιτήματα να εξυπηρετούνται άμεσα. Όμως, λόγω του όγκου των αιτημάτων και των συμμετεχόντων, είναι πιθανό να υπάρχουν καθυστερήσεις που δε θα ξεπερνούν τις 2-3 μέρες. Σε περίπτωση σοβαρότερου προβλήματος (τεχνικό πρόβλημα κλπ) θα ενημερώνεστε εγκαίρως μέσω των ανακοινώσεων στην αρχική σελίδα της «Υπηρεσίας».