HomeΟδηγίες χρήσηςΕγχειρίδιο Χρήσης
Εγχειρίδιο Χρήσης




Επισημάνσεις για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος «NILDE»

Για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος «Nilde 4.0» συνιστάται να χρησιμοποιείτε τον φυλλομετρητή (browser) Mozilla Firefox. Όσον αφορά στον Microsoft Internet Explorer προτείνεται να χρησιμοποιούνται οι νεότερες εκδόσεις του (8,9,10). Άλλοι φυλλομετρητές (π.χ. Google Chrome, Safari, Opera) είναι μερικώς συμβατοί και γι’ αυτό μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στην εμφάνιση του γραφικού περιβάλλοντος του συστήματος.


Εισαγωγή

Η Υπηρεσία Παροχής Αντιγράφων Επιστημονικών Άρθρων του HEAL-Link παρέχεται μέσω του Συστήματος Ασφαλούς Αποστολής Εγγράφων (Secure Electronic Document Delivery System) «NILDE». Πρόκειται για ένα λογισμικό ανοικτού κώδικα που αναπτύχθηκε από τη Library of the CNR (National Research Council) Research Area of Bologna. Εξυπηρετεί την υπηρεσία διαδανεισμού μεταξύ βιβλιοθηκών και κοινοπραξιών βιβλιοθηκών της Ιταλίας εδώ και δέκα χρόνια και χρησιμοποιείται από περισσότερες από 700 βιβλιοθήκες και πάνω από 15.000 τελικούς χρήστες. Η πρόσβαση στο σύστημα για τη χρήση της «Υπηρεσίας» γίνεται διαδικτυακά. Οι συμμετέχουσες «Βιβλιοθήκες» και οι «Τελικοί Χρήστες» τους εγγράφονται στο σύστημα και δημιουργούν λογαριασμό, μέσω του οποίου μπορούν να αποστέλλουν αιτήματα προς την «Υπηρεσία».


Αρχική Σελίδα της «Υπηρεσίας»

Στην αρχική σελίδα του ιστοτόπου της «Υπηρεσίας» παρέχονται κάθε είδους πληροφορίες για την «Υπηρεσία» και το σύστημα «NILDE», ενώ επιπλέον δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης στον προσωπικό λογαριασμό με τη χρήση Username και Password.

Σημαντική - κυρίως κατά την περίοδο της πιλοτικής λειτουργίας - είναι η προβολή ανακοινώσεων, μιας και θα αποτελέσουν τον κύριο τρόπο ενημέρωσης των συμμετεχόντων για όλες τις εξελίξεις που αφορούν στην «Υπηρεσία».


Εισαγωγή στο σύστημα «NILDE»

Η σύνδεση στο σύστημα «NILDE» τόσο για τις «Βιβλιοθήκες», όσο και για τους «Τελικούς Χρήστες» γίνεται με τη χρήση αναγνωριστικών πρόσβασης (Username και Password). Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η εγγραφή στο σύστημα και η δημιουργία λογαριασμού.


Εγγραφή στο σύστημα «NILDE»

Η διαδικασία εγγραφής και δημιουργίας λογαριασμού στο σύστημα «NILDE» είναι απλή και ολοκληρώνεται σε ελάχιστα βήματα.

    «Βιβλιοθήκες»

    • Επιλέξτε «Δημιουργία Λογαριασμού Βιβλιοθήκης».

    • Συμπληρώστε την αίτηση εγγραφής.

    Συγχαρητήρια! Ο λογαριασμός σας στο σύστημα «NILDE» δημιουργήθηκε επιτυχώς. Παρακαλούμε περιμένετε μέχρι να ενεργοποιηθεί από την «Υπηρεσία». Όταν ενεργοποιηθεί θα ενημερωθείτε αυτόματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Έπειτα μπορείτε να συνδεθείτε στο σύστημα «NILDE» χρησιμοποιώντας τα αναγνωριστικά πρόσβασης (Username και Password) που δηλώσατε κατά την εγγραφή σας.


    «Τελικοί χρήστες»

    • Επιλέξτε «Δημιουργία Λογαριασμού Χρήστη» .

    • Συμπληρώστε την αίτηση εγγραφής.

    Συγχαρητήρια! Ο λογαριασμός σας στο σύστημα «NILDE» δημιουργήθηκε. Παρακαλούμε περιμένετε μέχρι να ενεργοποιηθεί από τη «Βιβλιοθήκη» σας. Όταν ενεργοποιηθεί θα ενημερωθείτε αυτόματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Έπειτα μπορείτε να συνδεθείτε στο σύστημα «NILDE» χρησιμοποιώντας τα αναγνωριστικά πρόσβασης (Username και Password) που δηλώσατε κατά την εγγραφή σας.


Ανάκτηση αναγνωριστικών πρόσβασης

Αν δεν μπορείτε να συνδεθείτε στο σύστημα λόγω απώλειας των αναγνωριστικών πρόσβασης (Username και Password):

  • Επιλέξτε «Ανάκτηση κωδικού πρόσβασης» και ακολουθήστε τις οδηγίες.


Λογαριασμός «Βιβλιοθήκης»

Η «Βιβλιοθήκη» μέσω του λογαριασμού της στο σύστημα «NILDE» έχει τη δυνατότητα:


Επεξεργασία στοιχείων επικοινωνίας της «Βιβλιοθήκης»

  • Από την «Αρχική σελίδα» του λογαριασμού της «Βιβλιοθήκης» επιλέξτε το «βελάκι» και έπειτα «Επεξεργασία»

  • Επεξεργαστείτε τα προσωπικά σας στοιχεία (Αλλαγή Password, Στοιχεία επικοινωνίας κλπ).

  • Δηλώστε το URL του ηλεκτρονικού σας καταλόγου (αν υπάρχει).

  • Επιλέξτε τις ημερομηνίες παύσης λειτουργίας της «Υπηρεσίας» (περίοδοι εορτών και διακοπών) από το μενού «Προσωρινή αναστολή λειτουργίας της Υπηρεσίας».

  • Επιλέξτε «Αποθήκευση» για να αποθηκευτούν οι αλλαγές

  • Επιλέξτε πάλι το «βελάκι» για να κλείσετε την καρτέλα


Διαχείριση λογαριασμών «Τελικών Χρηστών»

  • Επιλέξτε την καρτέλα «Χρήστες».
  • Στη λίστα εμφανίζονται τα ονόματα των χρηστών που συμπλήρωσαν επιτυχώς την αίτηση εγγραφής στην «Υπηρεσία» και συνδέθηκαν με τη «Βιβλιοθήκη» σας.

  • Ενεργοποιήστε ή απενεργοποιήστε τους λογαριασμούς των «Τελικών Χρηστών» σας επιλέγοντας το όνομά τους και πατώντας «Ενεργ.» ή «Απενεργ.» αντίστοιχα.

    Η κατάσταση του εκάστοτε «Τελικού Χρήστη» επισημαίνεται ως εξής:

    • Κίτρινο ανθρωπάκι     Σε εκκρεμότητα (Αναμένεται η ενεργοποίηση του λογαριασμού από τη «Βιβλιοθήκη»).

    • Πράσινο ανθρωπάκι   Ενεργοποιημένος «Χρήστης» (Ο λογαριασμός ενεργοποιήθηκε, ο «Τελικός Χρήστης» ενημερώθηκε αυτόματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και μπορεί να συνδεθεί στο σύστημα «NILDE» χρησιμοποιώντας τα αναγνωριστικά πρόσβασης).

    • Γκρι ανθρωπάκι           Απενεργοποιημένος «Χρήστης» (Ο λογαριασμός απενεργοποιήθηκε από τη «Βιβλιοθήκη», η πρόσβαση σύστημα «NILDE» διακόπηκε και ο «Τελικός Χρήστης» πρέπει να επικοινωνήσει με τη «Βιβλιοθήκη» του για την επίλυση του προβλήματος).


  • Δημιουργήστε «Τμήματα» και κατηγοριοποιήστε τους «Τελικούς Χρήστες» σας ανάλογα με τις ανάγκες σας. Η διαδικασία αυτή είναι χρήσιμη για την έκδοση στατιστικών αναφορών και την παρακολούθηση του ιστορικού χρήσης της «Υπηρεσίας».


  • Εκτυπώστε έναν κατάλογο με τα στοιχεία των «Τελικών Χρηστών» σας επιλέγοντας το «εικονίδιο» .


Υποβολή αιτημάτων από τη «Βιβλιοθήκη» στην «Υπηρεσία»

  • Από την καρτέλα «Αιτήματα» επιλέξτε «Υποβολή νέου αιτήματος».

  • Επιλέξτε «Άρθρο» και μεταβείτε στον αλφαβητικό κατάλογο του HEAL-Link για να εντοπίσετε τα στοιχεία του άρθρου που σας ενδιαφέρει.

  • Συμπληρώστε τα στοιχεία του άρθρου που σας ενδιαφέρει.

    Τα στοιχεία που πρέπει οπωσδήποτε να συμπληρώσετε είναι ο Τίτλος του Περιοδικού, το Έτος Δημοσίευσης και η Αρχική σελίδα του άρθρου.


  • Επιλέξτε «Συνέχεια».

  • Επιλέξτε την «Υπηρεσία Παροχής Αντιγράφων Επιστημονικών Άρθρων».

  • Συμπληρώστε «Σημειώσεις σχετικές με το αίτημα» που απευθύνονται στην «Υπηρεσία».

  • Συμπληρώστε «Σημειώσεις για εσωτερική χρήση» που είναι αναγνώσιμες μόνο από σας.

  • Επιλέξτε «Υποβολή αιτήματος» για να υποβάλετε το αίτημα.


Το αίτημά σας υποβλήθηκε στην «Υπηρεσία» και εμφανίζεται στην αρχική σελίδα του λογαριασμού σας στην καρτέλα «Αιτήματα».

Η παραπάνω διαδικασία αφορά σε «Βιβλιοθήκες» που εξυπηρετούν «Τελικούς Χρήστες» που δεν έχουν δημιουργήσει λογαριασμό στο σύστημα «NILDE». Στην περίπτωση αυτή οι «Τελικοί Χρήστες» συμπληρώνουν τα στοιχεία του αιτήματος σε μία έντυπη φόρμα που προμηθεύονται από τη «Βιβλιοθήκη» τους και η «Βιβλιοθήκη» με τη σειρά της εισάγει τα στοιχεία στην ηλεκτρονική φόρμα και υποβάλει το αίτημα.


Προώθηση αιτημάτων των «Τελικών Χρηστών» της «Βιβλιοθήκης» προς την «Υπηρεσία»

Η «Βιβλιοθήκη» μπορεί να δει τα αιτήματα που υποβλήθηκαν από τους «Τελικούς της Χρήστες» στην καρτέλα «Αιτήματα».

  • Επιλέξτε το αίτημα, ελέγξτε τα βιβλιογραφικά στοιχεία του άρθρου (αν είναι συμπληρωμένα τουλάχιστον τα απαραίτητα πεδία – Τίτλος περιοδικού, Έτος δημοσίευσης και Αρχική σελίδα του Άρθρου) και επιλέξτε «Συνέχεια».


  • Επιλέξτε την «Υπηρεσία Παροχής Αντιγράφων Επιστημονικών Άρθρων».

  • Συμπληρώστε «Σημειώσεις σχετικές με το αίτημα» που απευθύνονται στην «Υπηρεσία»

  • Συμπληρώστε «Σημειώσεις για εσωτερική χρήση» που είναι αναγνώσιμες μόνο από σας.

  • Επιλέξτε «Υποβολή αιτήματος» για να υποβάλετε το αίτημα.


Το αίτημά σας υποβλήθηκε στην «Υπηρεσία» και εμφανίζεται στην αρχική σελίδα του λογαριασμού σας στην καρτέλα «Αιτήματα».

Η παραπάνω διαδικασία αφορά σε Βιβλιοθήκες των οποίων οι «Τελικοί Χρήστες» έχουν ήδη δημιουργήσει λογαριασμό στο σύστημα NILDE και έχουν συνδεθεί με το λογαριασμό της «Βιβλιοθήκης» τους. Στην περίπτωση αυτή οι «Τελικοί Χρήστες» συνδέονται στο σύστημα, συμπληρώνουν τα στοιχεία του αιτήματος στην ηλεκτρονική φόρμα και υποβάλλουν το αίτημα στη «Βιβλιοθήκη» τους. Εκείνη με τη σειρά της το προωθεί στην «Υπηρεσία».


Κατάσταση των αιτημάτων

Η «Βιβλιοθήκη» ενημερώνεται για την εξέλιξη των αιτημάτων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αλλά και μέσω του λογαριασμού της στο σύστημα «NILDE». Στο σύστημα εμφανίζονται 4 διαφορετικές επισημάνσεις, δίπλα στο εκάστοτε άρθρο, ανάλογα με την κατάστασή του:

  • Άσπρος κύκλος      Αίτημα «Τελικού Χρήστη» σε εκκρεμότητα (δεν έχει προωθηθεί ακόμα στην «Υπηρεσία»).

  • Πορτοκαλί κύκλος  Αίτημα υπό επεξεργασία (έχει υποβληθεί στην «Υπηρεσία» και αναμένεται απάντηση).

  • Πράσινος κύκλος   Το αίτημα έχει διεκπεραιωθεί επιτυχώς (η «Βιβλιοθήκη» μπορεί να εκτυπώσει το αντίγραφο και να το παραδώσει στον «Τελικό Χρήστη»).

  • Κόκκινος κύκλος    Το αίτημα απορρίφθηκε από την «Υπηρεσία» (επιλέξτε το για να δείτε το λόγο απόρριψης).


Διεκπεραίωση αιτημάτων από την «Υπηρεσία»

Το «Προσωπικό της Υπηρεσίας» παραλαμβάνει το αίτημα της «Βιβλιοθήκης» (είτε αποτελεί νέο αίτημα «Βιβλιοθήκης», είτε προώθηση αιτήματος του «Τελικού της Χρήστη») μέσω του συστήματος «NILDE» και προχωρά στη διεκπεραίωσή του.

Επιτυχής Διεκπεραίωση Αιτήματος

  • Όταν το άρθρο εντοπιστεί από την «Υπηρεσία», αποστέλλεται μέσω του συστήματος στη «Βιβλιοθήκη» ενημερώνοντάς την αυτόματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

  • Η «Βιβλιοθήκη» συνδέεται στο σύστημα «NILDE», επιλέγει τον «πράσινο κύκλο» και στη συνέχεια «Άνοιγμα και εκτύπωση» για να εκτυπώσει το άρθρο και να το παραδώσει στον ενδιαφερόμενο

  • Μετά την εκτύπωση επιλέγει «Συνέχεια» και ακολουθούν οι εξής διαδικασίες:

    1. Στην περίπτωση που το αίτημα έχει υποβληθεί από την ίδια τη «Βιβλιοθήκη» εμφανίζεται η επιλογή «Αρχείο» και «Διαγραφή αιτήματος». Η πρώτη επιλογή αποθηκεύει την αναφορά στο αρχείο, ενώ η δεύτερη τη διαγράφει. Μετά τη διαγραφή του αιτήματος αυτό εμφανίζεται εκ νέου στην καρτέλα «Αιτήματα», με «άσπρο κύκλο» (ως μη προωθημένο προς την «Υπηρεσία»). Από κει και έπειτα μπορεί είτε να υποβληθεί για δεύτερη φορά στην «Υπηρεσία», είτε να αποθηκευθεί στο αρχείο.

      Η παραπάνω δυνατότητα προσφέρεται για τις σπάνιες περιπτώσεις που το έγγραφο δεν έχει εκτυπωθεί σωστά, οπότε και πρέπει να ξαναζητηθεί από την «Υπηρεσία» μιας και το ψηφιακό αντίγραφο ήδη έχει διαγραφεί από τον server που το φιλοξενούσε.

    2. Στην περίπτωση που το αίτημα έχει υποβληθεί από τον «Τελικό Χρήστη» και έχει προωθηθεί από τη «Βιβλιοθήκη» στην «Υπηρεσία» εμφανίζεται η επιλογή «Επιτυχής διεκπεραίωση αιτήματος». Επιλέγοντας «Επιτυχής διεκπεραίωση αιτήματος» ενημερώνεται αυτόματα ο «Τελικός Χρήστης» ότι το αίτημα ολοκληρώθηκε επιτυχώς και πρέπει να επισκεφθεί τη «Βιβλιοθήκη» του για να παραλάβει το εκτυπωμένο αντίγραφο του επιστημονικού άρθρου.


Απόρριψη αιτήματος από την «Υπηρεσία»

  • Αν το άρθρο δεν εντοπιστεί από την «Υπηρεσία» (λανθασμένη/ελλειπής αναφορά, αδυναμία πρόσβασης κλπ) το αίτημα απορρίπτεται.

  • Η «Βιβλιοθήκη» ενημερώνεται αυτόματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, συνδέεται στο σύστημα «NILDE», επιλέγει τον «κόκκινο κύκλο» και ενημερώνει τον ενδιαφερόμενο. Ανοίγοντας το αίτημα έχει τη δυνατότητα να διαβάσει τον λόγο απόρριψης.

    1. Στην περίπτωση που το αίτημα έχει υποβληθεί από την ίδια τη «Βιβλιοθήκη» εμφανίζεται η επιλογή «Αποθήκευση ως απορριφθέν αίτημα» και «Εκ νέου υποβολή αιτήματος». Η πρώτη επιλογή αποθηκεύει το αίτημα στο αρχείο, ενώ η δεύτερη οδηγεί στην επανάληψη της υποβολής του αιτήματος προς την «Υπηρεσία» (χρησιμοποιείται κυρίως στην περίπτωση λανθασμένης αναφοράς, όπου η «Βιβλιοθήκη» έχει τη δυνατότητα να τη διορθώσει και να υποβάλει το αίτημα εκ νέου).

    2. Στην περίπτωση που το αίτημα έχει υποβληθεί από τον «Τελικό Χρήστη» και έχει προωθηθεί από τη «Βιβλιοθήκη» στην «Υπηρεσία» εμφανίζεται η επιλογή «Απόρριψη αιτήματος» και «Εκ νέου υποβολή αιτήματος». Με την πρώτη επιλογή ενημερώνεται αυτόματα ο «Τελικός Χρήστης» ότι το αίτημα του απορρίφθηκε, ενώ η δεύτερη επιλογή χρησιμοποιείται με τον τρόπο που περιγράφηκε προηγουμένως.


Παραλαβή ψηφιακών αντιγράφων επιστημονικών άρθρων

Το «NILDE» επιτρέπει την ηλεκτρονική αποστολή ενός ψηφιακού εγγράφου σε μορφή .tiff ή .pdf. Ουσιαστικά με τη χρήση του «NILDE» το έγγραφο αποθηκεύεται στον εξυπηρετητή (server) του «HEAL-Link». Η πρόσβαση σ’ αυτό επιτρέπεται ΜΟΝΟ μέσω του λογαριασμού της αιτούσας «Βιβλιοθήκης». Το έγγραφο φιλοξενείται στον εξυπηρετητή (server) για διάστημα 15 ημερών. Μετά το πέρας του διαστήματος αυτού το έγγραφο διαγράφεται μόνιμα από τον εξυπηρετητή (server) και δεν είναι πια διαθέσιμο. Το έγγραφο διαγράφεται επίσης όταν η «Βιβλιοθήκη» το αποθηκεύσει ή το εκτυπώσει.

Η «Βιβλιοθήκη» δεσμεύεται να συμμορφωθεί με τους όρους για την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων του διαθέσιμου υλικού, όπως αυτοί περιγράφονται στις συμφωνίες που έχει συνάψει ο HEAL-Link με τους εκδότες/παρόχους των ηλεκτρονικών πηγών. Δεσμεύεται δε να παραδώσει στον αιτούντα «Τελικό Χρήστη» ΜΟΝΟ ένα εκτυπωμένο αντίγραφο του επιστημονικού άρθρου και να καταστρέψει άμεσα όλα τα αντίγραφα της ψηφιακής λήψης. Η «Βιβλιοθήκη» είναι υποχρεωμένη να ενημερώνει επαρκώς τους «Τελικούς Χρήστες» της σχετικά με τους όρους χρήσης του υλικού που παρέχεται μέσω της «Υπηρεσίας».


Λογαριασμός «Τελικού Χρήστη»

Οι «Τελικοί Χρήστες» της «Υπηρεσίας», μέσω του λογαριασμού τους στο σύστημα «NILDE», έχουν τη δυνατότητα:


Επεξεργασία προσωπικών στοιχείων

  • Επιλέξτε το «βελάκι» και έπειτα «Επεξεργασία» για να επεξεργαστείτε τα προσωπικά σας στοιχεία (Αλλαγή Password, Ονοματεπώνυμο, E-mail, Τηλέφωνο κλπ).

  • Επιλέξτε «Αποθήκευση» για να αποθηκευτούν οι αλλαγές.

  • Επιλέξτε πάλι το «βελάκι» για να κλείσετε την καρτέλα.


Δημιουργία και διαχείριση βιβλιογραφικών αναφορών

  • Επιλέξτε «Υποβολή νέου αιτήματος» ή «Νέο αίτημα».

  • Επιλέξτε «Άρθρο».

  • Συμπληρώστε τα στοιχεία του άρθρου που σας ενδιαφέρει

  • Συμπληρώστε σημειώσεις σχετικές με το συγκεκριμένο άρθρο («Προσωπικές σημειώσεις») που μπορούν να φανούν χρήσιμες στην έρευνά σας.

  • Συμπληρώστε την τοποθεσία στην οποία βρίσκεται το πλήρες κείμενο του άρθρου.
    • Τοποθεσία: – φυσικός χώρος όπου είναι διαθέσιμο το υλικό, πχ. Βιβλιοθήκη

    • URL: – διαδικτυακός τόπος όπου είναι διαθέσιμο το υλικό, π.χ. Google Scholar

    • Αρχείο στον υπολογιστή μου: – άρθρο αποθηκευμένο στο σκληρό δίσκο του ηλεκτρονικού υπολογιστή


  • Για να αποθηκεύσετε τη βιβλιογραφική αναφορά επιλέξτε «Αποθήκευση».

  • Για να υποβάλετε το αίτημα στην «Υπηρεσία» επιλέξτε «Υποβολή αιτήματος».
    Όλες οι βιβλιογραφικές αναφορές - είτε υποβλήθηκαν ως αιτήματα στην «Υπηρεσία», είτε απλώς αποθηκεύτηκαν στο λογαριασμό σας - εμφανίζονται κατά την είσοδό σας στο σύστημα.

  • Κατηγοριοποιήσετε δημιουργώντας «Ετικέτες».


  • Για να επεξεργαστείτε μια αναφορά επιλέξτε την και στην καρτέλα που εμφανίζεται επιλέξτε «Επεξεργασία».


  • Συμπληρώστε τα στοιχεία που θέλετε και επιλέξτε «Αποθήκευση» για να εφαρμοστούν οι αλλαγές που κάνατε.


Υποβολή αιτημάτων από τον χρήστη στην «Υπηρεσία»

  • Επιλέξτε «Υποβολή νέου αιτήματος» ή «Νέο αίτημα».

  • Επιλέξτε «Άρθρο».

  • Συμπληρώστε τα στοιχεία του άρθρου που σας ενδιαφέρει.

    Τα στοιχεία που πρέπει οπωσδήποτε να συμπληρώσετε στη «φόρμα αιτήματος» ώστε να συνεχιστεί η διαδικασία υποβολής αιτήματος είναι ο «Τίτλος του Περιοδικού», το «Έτος Δημοσίευσης» και «Αρχική σελίδα» του άρθρου.


  • Συμπληρώστε σημειώσεις σχετικές με το συγκεκριμένο άρθρο («Προσωπικές σημειώσεις») που μπορούν να φανούν χρήσιμες στην έρευνά σας.

  • Συμπληρώστε σημειώσεις σχετικές με το αίτημα («Μήνυμα προς τη Βιβλιοθήκη») που απευθύνονται στη «Βιβλιοθήκη» σας.

  • Επιλέξτε «Υποβολή αιτήματος» για να υποβάλετε το αίτημα στη «Βιβλιοθήκη» σας.


Ενημέρωση για την κατάσταση των αιτημάτων

Οι «Τελικοί Χρήστες» ενημερώνονται για την εξέλιξη των αιτημάτων τους αυτόματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αλλά και μέσω του λογαριασμού τους στο σύστημα «NILDE».
Στο σύστημα εμφανίζονται 4 διαφορετικές επισημάνσεις δίπλα στο εκάστοτε άρθρο ανάλογα με την κατάστασή του:

  • Άσπρος κύκλος Αίτημα που δεν έχει υποβληθεί στην «Υπηρεσία» (έχει αποθηκευθεί στο σύστημα ως απλή βιβλιογραφική αναφορά).

  • Πορτοκαλί κύκλος Αίτημα που έχει υποβληθεί στην «Υπηρεσία» και βρίσκεται υπό επεξεργασία.

  • Πράσινος κύκλος Αίτημα επιτυχώς διεκπεραιωμένο. Επισκεφθείτε τη «Βιβλιοθήκη» σας για να παραλάβετε το αντίγραφο του άρθρου.

  • Κόκκινος κύκλος Αίτημα που απορρίφθηκε από την «Υπηρεσία». Επιλέξτε το για να δείτε το λόγο απόρριψης.


Για την υποβολή αιτημάτων στην «Υπηρεσία» απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η συμπλήρωση της βιβλιογραφικής αναφοράς (τίτλος περιοδικού και άρθρου, σελίδα, έτος δημοσίευσης) του άρθρου που σας ενδιαφέρει.

Η «Υπηρεσία» εξυπηρετεί αιτήματα που αφορούν ΜΟΝΟ στις ηλεκτρονικές πηγές του HEAL-Link. Η αναζήτηση επιστημονικών άρθρων μπορεί να γίνει μόνο μέσα από τον αλφαβητικό κατάλογο του HEAL-Link.

Για να αναζητήσετε τα στοιχεία των επιστημονικών άρθρων που σας ενδιαφέρουν:

  • Επισκεφθείτε τον αλφαβητικό κατάλογο του HEAL-Link.

  • Αναζητήστε το περιοδικό που σας ενδιαφέρει αλφαβητικά ή πληκτρολογώντας τον τίτλο του στο πεδίο «Γρήγορη Αναζήτηση».


Στη λίστα αποτελεσμάτων προβάλλονται ο Τίτλος του Περιοδικού, ο Εκδοτικός Οίκος/Πάροχος του Περιοδικού και οι Χρονολογίες στις οποίες έχει πρόσβαση ο HEAL-Link.

  • Επιλέξτε το περιοδικό που σας ενδιαφέρει, ώστε να οδηγηθείτε αυτόματα στoν ιστότοπο του εκδότη και συγκεκριμένα στην ιστοσελίδα των περιεχομένων του περιοδικού.

  • Επιλέξτε ή αναζητήστε το άρθρο που σας ενδιαφέρει.

  • Αντιγράψτε τα στοιχεία του (Τίτλος περιοδικού, Τίτλος άρθρου, Αρχική σελίδα, Έτος δημοσίευσης κλπ) στη φόρμα αιτήματος στο σύστημα «NILDE».


  • Υποβάλετε το αίτημα στην «Υπηρεσία».

Για να διεκπεραιωθεί επιτυχώς το αίτημα σας, δηλαδή να σας αποστείλει η «Υπηρεσία» το αντίγραφο του επιστημονικού άρθρου που σας ενδιαφέρει, πρέπει ο HEAL-Link να έχει εξασφαλίσει πρόσβαση σ’ αυτό. Για να γνωρίζετε σε ποια περιοδικά και σε ποια έτη δημοσίευσης έχει πρόσβαση ο HEAL-Link - σύμφωνα με τους όρους των συμβολαίων που έχουν υπογραφεί με διεθνείς εκδοτικούς οίκους - παρατηρήστε τις χρονολογίες στις οποίες επιτρέπεται η πρόσβαση (προβάλλονται δίπλα στους τίτλους των περιοδικών στον αλφαβητικό κατάλογο μέσα σε παρένθεση). Σε ελάχιστες περιπτώσεις αυτές οι ημερομηνίες ενδέχεται να μην αντιστοιχούν στην πραγματική άδεια πρόσβασης. Αυτό μπορεί να συμβεί λόγω τεχνικών προβλημάτων που προκύπτουν από την πλευρά των εκδοτών και επιλύονται άμεσα όταν γίνουν αντιληπτά από τον HEAL-Link.

Ορισμένοι τίτλοι περιοδικών των εκδοτών/παρόχων Directory of Open Access Journals (DOAJ), HighWire Press, Hikari Ltd, NUMDAM και Project Euclid παρέχονται δωρεάν. Επομένως δεν είναι απαραίτητο να υποβληθεί αίτημα προς την «Υπηρεσία» μιας και η πρόσβαση στο πλήρες κείμενο τους είναι εφικτή μέσω του ιστοτόπου του HEAL-Link.